Ο θρυλικός «Ιππότης της ασφάλτου» που μεγάλωσε μία ολόκληρη γενιά

Μαζί με τον Στρατηγό Λι (General Lee) των «Ντιουκς» υπήρξαν τα δύο πιο διάσημα αυτοκίνητα της τηλεόρασης τη δεκαετία του ’80. Ο Κιτ του «Ιππότη της ασφάλτου» και ο Στρατηγός Λι λατρεύτηκαν από το τηλεοπτικό κοινό και κυρίως από τα παιδιά.

Μάλιστα, υπήρξε και μία μεγάλη κόντρα ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, όχι μόνο μεταξύ των φαν τους ανά τον κόσμο, αλλά και μεταξύ των παραγωγών, σε επίπεδο σποντών ο ένας προς τον άλλον.

Ωστόσο, ο Κιτ ήταν εκείνος που κέρδιζε στα σημεία, καθώς επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο που ερχόταν από το μέλλον κι έμοιαζε στο παιδικό μυαλό κάτι σαν εξωπραγματικό. Άλλωστε, το θρυλικό αυτοκίνητο που μιλούσε ήταν κάτι το πρωτοποριακό για την εποχή εκείνη.

Η τηλεοπτική μανία και στην Ελλάδα

Τον Σεπτέμβριο του 1982 κάνει πρεμιέρα στην αμερικανική τηλεόραση, μέσα από το δίκτυο NBC μία σειρά που έμελλε να γράψει ιστορία στην τηλεόραση σε παγκόσμιο επίπεδο και να μεγαλώσει μία ολόκληρη γενιά. Ήταν ο «Knight Rider» (Ιππότης της ασφάλτου, στα ελληνικά) με πρωταγωνιστές ένα αυτοκίνητο που μιλούσε και σκεφτόταν σαν άνθρωπος, τον Κιτ (Knight Industries Two Thousand) κι έναν πρώην αστυνομικό, τον Μάικλ Νάιτ, που κλήθηκε να πατάξει το έγκλημα σε συνεργασία με το αυτοκίνητο.

Ο θρυλικός «Ιππότης της ασφάλτου» που μεγάλωσε μία ολόκληρη γενιά - Εικόνα 2

Στην Ελλάδα ήρθε λίγο αργότερα, από το πρώτο κρατικό κανάλι και αμέσως λατρεύτηκε. Ειδικά, τα αγόpια έπαθαν πλάκα με τον Κιτ και την επόμενη ημέρα του επεισοδίου σχολίαζαν στο σχολείο τι έγινε στον «Ιππότη της ασφάλτου». Και ήταν τέτοια η μανία, που δεν ήταν λίγα τα αγόpια τα οποία έβαζαν στα ποδήλατα κόκκινο φως για να έχουν κάτι από το υπέρ-αυτοκίνητο.

Αυτοκόλλητα, μπλούζες, μπουφάν με κόκκινα φωτάκια, παπούτσια, ρολόγια σαν εκείνο του πρωταγωνιστή, αφίσες, ο «Ιππότης της ασφάλτου» έγινε η απόλυτη μανία, όχι μόνο στα τέσσερα χρόνια προβολής της σειράς, αλλά και τα επόμενα. Στην Ελλάδα, μάλιστα, κυκλοφόρησε το 1985 η παρωδία της σειράς, με τον ευφάνταστο τίτλο «Ο ιππότης της λακκούβας», σε σκηνοθεσία Όμηρου Ευστρατιάδη με πρωταγωνιστές τον Κώστα Βουτσά και το αυτοκίνητό του, τον Ψιτ.

Το παράδοξο δίδυμο που πολεμούσε την εγκληματικότητα

Ο θρυλικός «Ιππότης της ασφάλτου» που μεγάλωσε μία ολόκληρη γενιά - Εικόνα 3

Ο παραγωγός Glen A. Larson εμπνεύστηκε τη σειρά από μία άλλη  του 1979, όπου ένας φορτηγατζής με το κατοικίδιό του, έναν χιμπατζή, προσπαθούσαν να αποκαλύψουν διεφθαρμένους αξιωματούχους και να επιβάλουν την τάξη. Κι επειδή δεν ήθελε στη δική του δουλειά ο πρωταγωνιστής να είναι ακόμη ένας ωραίος ηθοποιός χωρίς μεγάλο υποκριτικό ταλέντο, σκέφτηκε ο κεντρικός ήρωας να είναι ένα αυτοκίνητο και συμπρωταγωνιστής του ένας ηθοποιός άφθαρτος τηλεοπτικά.

Τον δεύτερο τον βρήκαν στο πρόσωπο του Ντέιβιντ Χάσελχοφ, ο οποίος μέχρι τότε ήταν ένας άγνωστος μουσικός που προσπαθούσε χωρίς επιτυχία να καθιερωθεί στο πεντάγραμμο. Ο ρόλος του Μάικλ Νάιτ, όχι μόνο του ταίριαξε γάντι, αλλά τον καθιέρωσε ως ηθοποιό (τη δεκαετία του ’90 ήρθε και η μεγάλη επιτυχία του ως «Μιτς» στο Μπέιγουοτς), ενώ όλα τα κοpίτσια ερωτεύτηκαν τον «μοναχικό καβαλάρη» που πάλευε το έγκλημα.

Το στόρι είχε ως εξής: Ένας αστυνομικός των μυστικών υπηρεσιών ονόματι Μάικλ Λονκγ, πέφτει θύμα πυροβολισμού στο κεφάλι σε μία από τις αποστολές του. Ετοιμοθάνατος και παραμορφωμένος καθώς ήταν, θεωρήθηκε ο ιδανικός υποψήφιος για ένα νέο μυστικό πρόγραμμα αντιμετώπισης του εγκλήματος ενός πολυεκατομμυριούχου μεγιστάνα του Wilton Knight με απίστευτες δυνατότητες τόσο από τεχνολογικής άποψης, όσο και σε διασυνδέσεις με τις κρατικές υπηρεσίες.

Η οργάνωση κράτησε στη ζωή τον αστυνομικό, δίνοντας του καινούργιο πρόσωπο και μία καινούργια ταυτότητα, αυτή του Μάικλ Νάιτ. Μαζί με τον Κιτ, ένα αυτοκίνητο που μιλούσε, ρίχτηκαν στη μάχη για την υπεράσπιση του νόμου. Αλλά σίγουρα τις εντυπώσεις έκλεβε το αυτοκίνητο, που μεταξύ άλλων, εκτόξευε πυραύλους, οδηγούσε μόνο του, έπιανε απίστευτες ταχύτητες και έκανε και τεράστια άλματα, που ήταν και το «κλου» των καταδιώξεων.

Βέβαια, κανείς δε μπορεί να ξεχάσει την έναρξη της σειράς και τη μουσική, που ακούγοντάς την έρχονται αμέσως γλυκές θύμησες των παιδικών μας χρόνων.

Μάικλ Νάιτ και… Κιτ δεν είχαν συναντηθεί ποτέ!

Μάικλ Νάιτ και Κιτ υπήρξαν στενοί συνεργάτες και μαζί πολεμούσαν το έγκλημα. Πώς θα σας φαινόταν, όμως, η πληροφορία ότι οι δυο τους στην πραγματικότητα δεν είχαν συναντηθεί ποτέ στα γυρίσματα; Για την ακρίβεια, ο Ντέιβιντ Χάσελχοφ δεν είχε συναντηθεί ποτέ με τον William Daniels, που δάνειζε τη φωνή στο θρυλικό αυτοκίνητο. Αυτό συνέβη πολύ καιρό μετά την πρεμιέρα της σειράς, σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι.

Ο «Ιππότης της Ασφάλτου» ήταν επίσης, εμπνευσμένος από την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, «2001: A Space Odyssey». Όπως είχε εξομολογηθεί ο δημιουργός της, ήθελε να κάνει κάτι αντίστοιχο με πρωταγωνιστή ένα αυτοκίνητο με τεχνητή νοημοσύνη.

Ωστόσο, η ιστορία με ένα αυτοκίνητο είχε προβληματίσει έντονα τους ανθρώπους του NBC, καθώς είχαν πολλές αμφιβολίες αν θα έχει απήχηση στο τηλεοπτικό κοινό. Ο λόγος ήταν μία σειρά του 1965, το «My Mother the Car» που είχε γνωρίσει παταγώδη αποτυχία (είχε χαρακτηριστεί ως η χειρότερη σειρά της αμερικανικής τηλεόρασης) και φοβούνταν μην επαναληφθεί το ίδιο με τον «Ιππότη της Ασφάλτου».

Για τον Κιτ επέλεξαν ένα σπορ αυτοκίνητο της Pontiac Trans-Am, το οποίο κόστισε 18  χιλιάδες δολάρια για τη μετατροπή του, ενώ η σημερινή του αξία υπολογίζεται στις 245 χιλιάδες δολάρια.

Τα γυρίσματα ήταν απαιτητικά και σε κάθε επεισόδιο χρησιμοποιούσαν 4 με 9 αυτοκίνητα «Κιτ». Συνολικά, στις 4 σεζόν (1982-1986) χρησιμοποιήθηκαν 23 αυτοκίνητα της Pontiac, εκ των οποίων τα δύο χρησιμοποιήθηκαν μόνο για τα άλματα

Πίσω από τη φωνή του Κιτ ήταν ο William Daniels. Ωστόσο, στις αρχές, οι παραγωγοί της σειράς ήθελαν η φωνή του θρυλικού αυτοκινήτου να ήταν περισσότερο… ρομποτική. Ο ηθοποιός έδωσε μεγάλη μάχη για να πείσει τους παραγωγούς πως η φωνή θα έπρεπε να είναι περισσότερο ανθρώπινη και να αποκτήσει έτσι ο Κιτ μια προσωπικότητα. Οι παραγωγοί στο τέλος δέχτηκαν και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.

Το θρυλικό αυτοκίνητο εννοείται πως είχε οδηγό, ο οποίος ήταν κρυμμένος πίσω από το κάθισμα του οδηγού. Οι τεχνικοί πρόσθεσαν στο κλασικό μοντέλο έναν ιδιαίτερο μπροστινό προφυλακτήρα, ένα σκάνερ με κόκκινο φως και έναν εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Μετά το τέλος της σειράς το 1986, κυκλοφόρησαν βιντεοπαιχνίδια, ταινίες, σειρές και παιχνίδια, που ήταν βασισμένα στον «Ιππότη της Ασφάλτου». Αλλά η αυθεντική είναι αυτή που έχει μείνει στο μυαλό και την καρδιά των παιδιών της δεκαετίας του ’80, που μεγάλωσαν μαζί της. Και ας κράτησε μόλις 4 σεζόν.

Ο «Ιππότης της ασφάλτου» στα Μετέωρα

Κι, όμως, ο Μάικλ Νάιτ και το θρυλικό του αυτοκίνητο ήρθαν μέχρι και στην Ελλάδα! Στο απόγειο της τηλεοπτικής του καριέρας, ο Ντέιβιντ Χάσελχοφ δέχτηκε πρόταση από την εταιρεία οδικής βοήθειας, Express Service να γίνουν μαζί με τον Κιτ τα κεντρικά πρόσωπα της καμπάνιας για την προώθηση της εταιρείας.

Έτσι, στα μέσα της δεκαετίας του ’80 κι ενώ εδώ επικρατούσε ο απόλυτος παροξυσμός με τη σειρά, έρχονται στην Ελλάδα για να γυρίσουν τη διαφήμιση. Τα γυρίσματα έγιναν στα Μετέωρα και το στόρι ήθελε τον Κιτ να ξεμένει και τον Μάικλ Νάιτ να καλεί την οδική βοήθεια για να προσφέρει τις υπηρεσίες της. Το «ευχαριστώ» του ηθοποιού σε σπαστά ελληνικά, είναι αυτό που έμεινε από την εν λόγω διαφήμιση.

[newsbeast]

Διαβάστε περισσότερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ