Κρατήσεις από πλατφόρμες αναζήτησης. Αλήθεια ή κοροιδία;

Πολλές φορές μας έχει τύχει σε όλους μας να κάνουμε κρατήσεις ξενοδοχείων μέσα από γνωστές πλατφόρμες προκειμένου να κλείσουμε κάποιο κατάλυμα για να περάσουμε κάποιες στιγμές ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης με την οικογένεια μας, με τους συντρόφους μας ή και με την παρέα μας.

Έχει γίνει πλέον συνήθεια να αποδεχόμαστε κάποιες πλατφόρμες ηλεκτρονικές ως τους θεματοφύλακες της σχέσης που αναπτύσσεται με τον πελάτη και τα ξενοδοχεία θεωρώντας ότι αυτοί διαφυλάσσουν στο ακέραιο την καταλληλότητα του καταλύματος.

Με αφορμή την παραπάνω διαδικασία και έχοντας μια προσωπική εμπειρία μας θα θέλαμε να σας περιγράψουμε πως ζήσαμε εμείς αυτή την εμπειρία.

Πριν αρκετό καιρό αποφασίσαμε να παρεβρεθούμε στη μεγάλη γιορτή των Τρικάλων, στην κορυφαία Χριστουγεννιάτικη διασκέδαση, στο μύλο των ξωτικών.

Χρησιμοποιώντας γνωστή πλατφόρμα αναζήτησης ξενοδοχείων κάναμε αναζήτηση κάποιου καταλύματος που να είναι κοντά στα Τρίκαλα και να συνδυάζει και τη γραφικότητα και ομορφιά  της περιοχής που σίγουρα από τις φωτογραφίες ήταν κάτι που μας ενθουσίασε.

Επιλέξαμε λοιπόν να μείνουμε σε ένα πολύ γραφικό χωριό το οποίο θα σας το παρουσιάσουμε σε επόμενο άρθρο μας. Το χωριό είναι πραγματικά πανέμορφο και χτισμένο αμφιθεατρικά συνδυάζει την ηρεμία με την απαράμιλλη ομορφιά. Μένοντας στις εικόνες που βλέπαμε στις γνωστές μηχανές αναζήτησης ήμασταν ενθουσιασμένοι με το χώρο που θα μέναμε ο οποίος συνδύαζε εκπληκτικά σπίτια με μία φανταστική θέα.

Ουσιαστικά περιγράφονταν σπίτια με πολύ ωραίο κήπο μπροστά και πλούσιο γρασίδι και ωραία διακόσμηση με πραγματικά πανέμορφο μοναδικό τοπίο

Ξεκινώντας το ταξίδι μας με στόχο τον μύλο των ξωτικών περάσαμε πρώτα από τα πανέμορφα γραφικά Μετέωρα και στη συνέχεια είπαμε πριν πάμε στο μύλο των ξωτικών να πάμε στο κατάλυμα να ξεκουραστούμε. Εκεί ξεκινάει και η ιστορία μας.

Στην περιγραφή της κράτησης μας αναφερόταν ότι το χωριό ήταν 20 λεπτά από τα Τρίκαλα. Πιθανόν με αεροπλάνο να ήτανε. Για να φτάσουμε από τα Τρίκαλα κάναμε 45 λεπτά και ψάχνοντας στο Google maps την απόσταση την έβγαζε 40 λεπτά με έναν δρόμο αρκετά επικίνδυνο (σκεφτείτε ότι στη μέση του Δρόμου τη νύχτα συναντήσαμε μέσα στις στροφές μια τεράστια αγελάδα και κοντέψαμε να πέσουμε πάνω τους).

Με το που μπαίνουμε μέσα στο χωριό συναντάμε μια πινακίδα που ήταν ίδια με αυτή της κράτησης μας. Οπότε εμείς παρκάρουμε γιατί πιστέψαμε ότι φτάσαμε στον προορισμό μας κατεβάζουμε βαλίτσες παρκάρουμε σε μια άκρη αλλά ο χώρος δεν πολυμοιάζει με αυτό που κλείσαμε. Ξανακοιτάμε την ταμπέλα και βλέπουμε ότι είναι ίδια με τη φωτογραφία που έχουμε στην κράτηση μας αλλά το σπίτι δεν έχει καμιά σχέση με τη φώτο.

Παίρνουμε τηλέφωνο στο κατάλυμα και τους λέμε ότι είμαστε εκεί που είναι η ταμπέλα σας αλλά δε βλέπουμε πουθενά ξενοδοχείο και μας λέει μια βιαστική αγχωμένη κυρία όχι εκεί ελάτε στην πλατεία. Με λίγα λόγια η ταμπέλα ήταν του εξωραιστικού συλλόγου του χωριού και τη χρησιμοποίησαν για το χώρο τους που ήταν ακριβώς ίδια με του ξενοδοχείου.

Με το που φτάνουμε στην πλατεία περιμένουμε να εμφανιστεί κάποιος αλλά τίποτα και προχωρήσαμε παρακάτω να βρούμε άλλη πλατεία αλλά τίποτα δεν υπήρχε άλλη και γυρίσαμε πίσω γιατί καταλάβαμε ότι μία είναι η πλατεία.

Με το που φτάνουμε βγαίνει μια κυρία από ένα εστιατόριο με την ποδιά του εστιατορίου αγχωμένη γιατί έκανε φαγητό με λερωμένα χέρια και μας λέει να μας δείξει το κατάλυμα γρήγορα γρήγορα γιατί έχει δουλειές μέσα που επείγονται και είχε πελάτες που περίμεναν.

Ήδη καταλάβαμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Η όλη διαδικασία άρχισε να γκρεμίζει το ονειρεμένο τοπίο που είχαμε στο μυαλό μας. Ξαφνικά το ωραίο τοπίο  με τη θέα και τον κήπο και το πλούσιο γρασίδι έγινε ένα σπίτι μέσα στην πλατεία του χωριού χωρίς θέα και πάρκινγκ και χωρίς φυσικά αυλή και κήπο. Ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια για να φτάσουμε στο χώρο διαμονής μας συναντήσαμε έναν απεριποίητο χώρο χωρίς αυλή με ένα σωρό φύλλα απλωμένα στον προαύλιο χώρο και ουσιαστικά καμία σχέση με αυτό που κλείσαμε.

Μπαίνουμε μέσα στο δωμάτιο και βλέπουμε καταρχήν ένα χώρο που θερμαινόταν με air-condition και ένα θερμαντικό σώμα κάνοντας μαζί έναν εκκωφαντικό θόρυβο που θα ήταν αδύνατον να κοιμηθείς μέσα.

Κοιτώντας τα σεντόνια διαπιστώνουμε έναν κόκκινο λεκέ καθώς και  ότι ήταν ασιδέρωτα αλλά και τις μαξιλαροθήκες  οι οποίες ήταν σα χρησιμοποιημένες. Το δωμάτιο εξαιρετικά μικρό με δύο κρεβάτια που στο ένα ήταν σα να κοιμάσαι στο πάτωμα. Η θέα φυσικά δεν υπήρχε και είχε δια μαγείας εξαφανιστεί. Μέσα στην τουαλέτα το σιφόν ήταν γεμάτο νερά και τρίχες γύρω γύρω.

Κατεβήκαμε και πήγαμε στην κυρία που δούλευε στην κουζίνα και μας είχε δώσει το κλειδί (δεν είχαν φροντίσει να βάλουν ένα άτομο να κάνει μια στοιχειώδη υποδοχή). Δείξαμε τις φωτογραφίες που κάναμε την κράτηση μας και της είπαμε ότι δεν έχει καμιά σχέση με την επιβεβαίωση της κράτησης μας και αυτή μας είπε να καλέσουμε την υπεύθυνη την οποία και πήραμε.

Της αναφέραμε λεπτομερώς όλα τα στοιχεία και μας είπε ότι κάναμε λάθος στη κράτηση. Της αναφέρουμε ότι έχουμε την επιβεβαίωση κράτησης και με ένα αυστηρό ύφος μας είπε ότι να είμαστε πιο προσεκτικοί τι αγοράζουμε και επίσης ότι δε γνωρίζει τι κάνει η πλατφόρμα αναζήτησης και με γλώσσα εμπειρίας σα να ξαναέχει αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά μας λέει ότι έρχομαι από κοντά να τα πούμε και να βρούμε μια λύση και αν είναι να κατεβάσουμε την τιμή.

Εμείς την αναμένουμε για να μιλήσουμε από κοντά και να δούμε τι γίνεται. Έρχεται και από το αυστηρό ύφος και ειρωνικό πολλές φορές το γυρίζει σε γλυκόπικρο ζυγίζοντας συνεχώς τις αντιδράσεις μας και ανάλογα ανέβαζε και κατέβαζε τον τόνο της φωνής της. Εμείς ενώ είχαμε συνεννοηθεί και αποφασίσει από πριν τη συναντήσουμε να αποβάλλουμε τη δημοσιογραφική μας ιδιότητα για να μη χαλάσουμε την παραμονή μας εκεί τελικά συνέβη το αντίθετο. Ξύπνησε για τα καλά την επαγγελματική μας ιδιότητα. Η κυρία ρωτούσε συνεχώς αν έχετε ξαναταξιδέψει πουθενά αλλού ή και αν έχετε ξαναπάει σε κατάλυμα χωριού, θαρρείς και αν το κατάλυμα  είναι σε χωριό πρέπει να δεχτούμε και ψεύτικες φωτογραφίες και άλλα που γράφουν και δεν ισχύουν.

Μας εξήγησε ότι τα καταλύματα είναι τρία και ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης δεν τους επιτρέπει να τα έχουν ξεχωριστά. Επίσης μας είπε ότι δε ξέρει τι γράφει η πλατφόρμα αναζήτησης και ότι αυτή όταν τα έβαλε τα έβαλε όλα σωστά όπως της τα ζήτησε η πλατφόρμα και οι φώτο είναι από όλα τα καταλύματα. Δηλαδή μιλάμε ή για παντελή άγνοια ή για οργανωμένη σύγχυση.

Φυσικά περιμέναμε δύο ώρες να έρθει αυτή η κυρία που ήταν υπεύθυνη και η αντιμετώπιση της ήταν θαρρείς και ήμασταν τίποτα 8χρονα που έπρεπε να φάνε αμάσητη την τροφή που μας πρόσφερε.

Ποιο ήταν λοιπόν το κόλπο στο οποίο είναι συμμέτοχη και η πλατφόρμα αναζήτησης. Βάζουνε φώτο από άλλα καταλύματα που ακόμη δε ξέρουμε αν είναι στην κατοχή τους, εσύ βλέπεις εκείνες τις φώτο που έβαλαν από το άλλο κατάλυμα και όταν πας εκεί στο γυρνάνε ότι κάνατε λάθος και δεν προσέξατε τι κλείσατε. Εσύ πιθανόν βλέποντας τόσο μεγάλη διαφορά αρχίζεις και πιστεύεις ότι έκανες λάθος. Επίσης επειδή είναι ήδη πολύ μακριά τελικά αποφασίζεις να μείνεις γιατί φοβάσαι να μη χάσεις τα λεφτά σου. Αυτό το ξέρουν και οι ιδιοκτήτες και η πλατφόρμα αναζήτησης

Εμείς λοιπόν αποφασίσαμε να μη δεχτούμε να μας κοροιδέψουν και  να φύγουμε και να προχωρήσουμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες ξεκινώντας από παράπονα στη μηχανή αναζήτησης με την οποία επικοινωνήσαμε άμεσα και μας ζήτησε φωτογραφίες τις οποίες και αποστείλαμε.

Μετά από ένα μπαράζ τηλεφωνικών επικοινωνιών μας απάντησαν ότι θα έπρεπε να επικοινωνήσουμε άμεσα το οποίο και κάναμε και ότι δε μπορούμε να πάρουμε τα χρήματα μας πίσω παρόλο που δε μείναμε στο κατάλυμα.

Ξέρουμε ότι πολλοί από εσάς έχετε ζήσει παρόμοια περιστατικά. Δηλαδή μικρές στιγμές ξεγνοιασιάς έχουν εξελιχθεί σε στιγμές σύγχυσης νεύρων και κακής διάθεσης γιατί κάποιοι άνθρωποι απλά δε σέβονται τις στιγμές χαλαρότητας που επειδή είναι λιγοστές για πολλούς από εμάς είναι και ιερές.

Επίσης πολλοί δε σέβονται τον καταναλωτή και τον αντιμετωπίζουν σαν ένα άβουλο ον που επειδή μπορεί να μην τον ξαναδούνε, δεν τους ενδιαφέρει πως θα περάσει κιόλας.

Επίσης η συμπεριφορά αυτή είναι εις βάρος άλλων επαγγελματιών του χώρου που λόγω της συμπεριφοράς των συναδέλφων τους μικραίνουν όλο και περισσότερο την αξία του προιόντος με την υψηλότερη προστιθέμενη αξία που λέγεται τουρισμός.Διότι δυσαρεστημένοι καταναλωτές θα μειώσουν τα ταξίδια φοβούμενοι να ζήσουνε τέτοια εμπειρία, οπότε και θα μειωθεί και ο τζίρος από πραγματικούς επαγγελματίες που μοχθούνε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.

Επειδή ξέρουμε ότι θα δεχτούμε πολλές καταγγελίες για τέτοια περιστατικά να είστε σίγουροι ότι θα προσπαθήσουμε το μέγιστο ώστε να μειώσουμε την ύπαρξη τέτοιων περιστατικών.

Σε επόμενα άρθρα μας θα σας αναφέρουμε λεπτομερώς στοιχεία από το κατάλυμα και όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζονται.

Προς στιγμή περιμένουμε την επίσημη απάντηση από την πλατφόρμα αναζήτησης αλλά και από το κατάλυμα πριν προβούμε στα επόμενα βήματα μας.

Επίσης θα περιμένουμε από εσάς ανάλογες εμπειρίες προκειμένου να τις δημοσιοποιήσουμε και να βοηθήσουμε να τερματιστούν αυτές οι συμπεριφορές.

Διαβάστε περισσότερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ