Οι καθημερινές συνήθειες που μας αποδυναμώνουν και μας κάνουν επιρρεπείς στους ιούς

διάφορα

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ανοσοποιητικό σύστημα εκτελεί μία από τις «πολυτιμότερες» λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού, αφού εντοπίζει, καταπολεμά και εξουδετερώνει τους παθογόνους μικροοργανισμούς που εισβάλλουν στο εσωτερικό του. Ειδικότερα την παρούσα περίοδο, που οι ιοί και τα βακτήρια βρίσκονται παντού στην ατμόσφαιρα, είναι σημαντικό να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, για να συνεχίσει το ανοσοποιητικό να επιτελεί απρόσκοπτα το έργο του.

Με άλλα λόγια, είναι η κατάλληλη στιγμή να επανεξετάσουμε τις καθημερινές μας συνήθειες, τη διατροφή και τη σχέση μας με τη φυσική άσκηση, διαμορφώνοντας εκ νέου έναν ωφέλιμο και ισορροπημένο τρόπο ζωής, ο οποίος θα ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού και δεν θα τη… σαμποτάρει. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι επιλογές που κάνουμε καθημερινά, είναι εκείνες που καθορίζουν την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε, αλλά και την πορεία της υγείας μας εν γένει.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες από τις επιλογές μας ενισχύουν την προσπάθεια που κάνουμε για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό και ποιες είναι εκείνες που καθιστούν τον οργανισμό μας ευάλωτο απέναντι στους αόρατους «εχθρούς». Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει τις καθημερινές συνήθειες που επηρεάζουν αρνητικά την άμυνά μας και καλό θα ήταν να τις αποφύγουμε ή να τις περιορίσουμε, όσο αυτό είναι δυνατό.

1.Η έλλειψη ύπνου

Όλοι γνωρίζουμε πως ένας 8ωρος χορταστικός ύπνος, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός για να «γεμίσει» τις μπαταρίες του, να αποβάλει το στρες που συγκέντρωσε κατά τη διάρκεια της ημέρας και να σηκωθεί το επόμενο πρωί ακμαίος. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του ύπνου, ενεργοποιούνται τα κύτταρα που καταπολεμούν τις φλεγμονές στο εσωτερικό του οργανισμού, ώστε να μπορέσει να ανακάμψει ακόμη γρηγορότερα. Ακριβώς γι’ αυτό, οι άνθρωποι που ταλαιπωρούνται με χρόνιες διαταραχές ύπνου, είναι εκείνοι που πιθανότατα θα ασθενήσουν πιο εύκολα ή θα αργήσουν να αναρρώσουν από κάποια ασθένεια, αφού το ανοσοποιητικό τους έχει εξαντληθεί.

2.Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Μπορεί ένα ποτήρι κρασί να είναι η ιδανική συντροφιά για τα βράδια του χειμώνα, ωστόσο καλό θα ήταν να μην το παρακάνουμε και να βάζουμε… φρένο μετά το πρώτο ποτήρι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η υπερβολική και συχνή κατανάλωση αλκοόλ, επηρεάζει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα, τα λευκά αιμοσφαίρια, ενώ περιορίζει την ικανότητα του οργανισμού να παράγει κύτταρα που μπορούν να καταπολεμήσουν τους ιούς και τα βακτήρια.

3.Ένας καθιστικός τρόπος ζωής

Το τελευταίο διάστημα που περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν μακρινούς περιπάτους στην πόλη, η καθημερινότητά μας τείνει να γίνει επικίνδυνα… καθιστική. Έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, έχουν δείξει πως ένας καθιστικός τρόπος ζωής, όχι μόνο αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας και καρδιακών νοσημάτων, αλλά δυσκολεύει τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού με αποτέλεσμα να εκτείνει την περίοδο ανάρρωσης ενός οργανισμού έπειτα από κάποια λοίμωξη. Για αυτό, ένα μισάωρο γρήγορο περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο, είναι ο ιδανικός τρόπος για να κρατήσουμε το σώμα μας σε φόρμα και το ανοσοποιητικό μας ισχυρό!

4.Μία διατροφή χαμηλής θρεπτικής αξίας

Μία υγιεινή, ισορροπημένη και «πολύχρωμη» διατροφή είναι αυτή που παρέχει στον οργανισμό μας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, για να λειτουργεί στο βέλτιστο. Αυτός είναι και ο λόγος που οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με τις δίαιτες οι οποίες περιλαμβάνουν λίγες θερμίδες ή αποκλείουν κάποια συγκεκριμένα διατροφικά στοιχεία, όπως οι υδατάνθρακες. Καλό θα ήταν, λοιπόν, η διατροφή μας να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα τροφών και θρεπτικών στοιχείων, αφού το καθένα από αυτά, ενισχύει από μία διαφορετική λειτουργία του οργανισμού και όλες μαζί συνεργάζονται για να παραμένουμε δυνατοί και υγιείς.

5.Η βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος

Η συνήθεια του καπνίσματος είναι ένας από τους παράγοντες που σε βάθος χρόνου αποδυναμώνουν σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και το καθιστούν ανίσχυρο απέναντι σε λοιμώξεις που σχετίζονται κυρίως με την αναπνευστική οδό και τους πνεύμονες. Μάλιστα, μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει αποδειχθεί πως οι καπνιστές είναι πολύ πιο ευάλωτοι στις εποχικές λοιμώξεις, από τους μη καπνίζοντες.

Εάν αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας σε κάποιο από τα παραπάνω παραδείγματα, τότε το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να αναζητήσουμε τους τρόπους και τις εναλλακτικές που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε τις συνήθειες και την ποιότητα ζωής μας. Πραγματοποιώντας ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα την ημέρα, είναι σίγουρο πως σύντομα θα διαμορφώσουμε μία καθημερινότητα γεμάτη υγεία και ευεξία!

Πηγή: newsbomb.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ