Τα πιο περίεργα ​​και ιδιαίτερα τιμόνια που είδατε ποτέ

Αυτοκίνητα
διάφορα

Το τιμόνι του αυτοκινήτου είναι στρογγυλό και έχει ακτίνες. Σωστά; Δεν είναι έτσι πάντα. Μερικές φορές το… βολάν μπορεί να γίνει κάτι πολύ πιο παράξενο από αυτό…

Από τα πρώτα αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα, όλα σχεδόν έχουν ένα τιμόνι, που δεν ήταν πάντα στρογγυλό. Δερμάτινα, ξύλινα, αλουμινένια. Με σχήμα αρχικά στρογγυλό… τετράγωνο ή δύο απλά χειριστήρια. Τελικά το τιμόνι δεν είναι κάτι απλό, όπως νομίζουμε.

Chevrolet Spinner (1940)

Χωρίς υδραυλική υποβοήθηση, το τιμόνι ήταν πολύ βαρύ σε χαμηλές ταχύτητες στα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1930 και του 1940. Η απάντηση της Chevrolet ήταν να προσφέρει μια έξτρα επιλογή με ένα ενσωματωμένο spinner, το οποίο θεωρητικά διευκόλυνε την περιστροφή του τιμονιού. Η επιλογή αποδείχθηκε αποτυχημένη και… άντεξε για δύο μόνο χρόνια.

Messerschmitt KR200 (1955)

Το απόλυτα οικονομικό όχημα των fifties, Messerschmitt KR200, είχε το πιο βασικό τιμόνι, που μπορείτε  να φανταστείτε. Ο σχεδιασμός του επηρεάστηκε σίγουρα από την κατασκευή αεροσκαφών της εταιρίας κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Ford Edsel Teletouch (1957)

Το Edsel ήταν μια πλήρης καταστροφή για τη Ford, για πολλούς λόγους. Μία από αυτές ήταν το τιμόνι και η επιλογή ταχυτήτων, η οποία γινόταν μέσω μπουτόν στην σταθερή πλήμνη του τιμονιού. Δεν ήταν μόνο καταστροφή εργονομικά, αλλά και… μηχανικά αφού ήταν εντελώς αναξιόπιστα.

Austin Allegro (1973)

Το Allegro ήταν τόσο κακό λειτουργικά, που ο οδηγός δεν μπορούσε να δει τα όργανα ελέγχου, οπότε έπρεπε να γίνει κάτι ριζοσπαστικό. Η απάντηση, ήταν να… τετραγωνίσουν τον κύκλο και να χωρέσει ένα τιμόνι «Quartic». Αλλά και αυτό αποδείχθηκε, πως δεν ήταν αρκετό καθώς αυτό το τετράγωνο τιμόνι ήταν τόσο κακό που έμεινε στην παραγωγή μόνο μία σεζόν πριν αντικατασταθεί από έναν κανονικό κυκλικό.

Ford Wrist Twist (1965)

Η δεκαετία του πενήντα και του εξήντα ήταν μια εστία δημιουργικότητας για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δοκίμασαν κάθε είδους ιδιότροπες ιδέες. Μία από αυτές ήταν το Wrist Twist της Ford που θύμιζε touch screen. Με τη βοήθεια όλων των δυνάμεων, το Wrist Twist θεωρητικά παρείχε ευκολότερους ελιγμούς – αλλά η πραγματικότητα ήταν διαφορετική.

Aston Martin Lagonda (1977)

Το ψηφιακό ταμπλό της Lagonda περιελάβανε ένα τιμόνι, που επέτρεπε την ορατότητα των (συχνά μη λειτουργικών) οθονών ήταν απαραίτητο. Η λύση ήταν η μία ακτίνα που έγινε στοιχείο μινιμαλισμού.

Mazda MX-03 (1985)

Δεν θα μπορούσε παρά να είναι μόνο ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με την πληθώρα ψηφιακών οθονών και ένα τιμόνι εμπνευσμένο φαινομενικά από ένα μαχητικό αεροπλάνο. Αναρωτιόμαστε αν κάποια μέρα ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων θα έχει τα κότσια να βάλει στην παραγωγή κάτι τέτοιο ακόμη κι αν είναι έξτρα.

Subaru XT (1985)

Το Subaru XT ήταν περίεργο για πολλούς λόγους και το τιμόνι του ήταν ένας από αυτούς. Ίσως ένας από τους σχεδιαστές του να είχε Renault 5 Turbo, επειδή το τιμόνι του Subaru φαίνεται να ήταν εμπνευσμένο από αυτό του κεντρομήχανου αγωνιστικού οχήματος.

Spyker C8 Spyder (2000)

Για όσους πιστεύουν ότι τίποτα δεν είναι αρκετό, το Spyker C8 ήταν ένα από τα πιο over-designed αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν ποτέ. Μερικά C8 είχαν ένα κανονικό τιμόνι που θα μπορούσε να προέρχεται από οποιοδήποτε premium saloon, άλλα πάλι είχαν αυτό το «υπέροχο» τιμόνι από γυαλισμένο αλουμίνιο.

Citroën C4 (2004)

Με την πρώτη ματιά, το τιμόνι του Citroën C4 δεν φαίνεται ιδιαίτερα περίεργο. Όμως ο τρόπος που δούλευε ήταν παράξενος. Ενώ η στεφάνη γυρίζει με τον συμβατικό τρόπο, το κέντρο είναι σταθερό, πράγμα που σήμαινε ότι τα κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών δεν κινούνται. Αυτό είναι λάθος γιατί τα χέρια του οδηγού κινούνταν.

Chevrolet Corvette C8 (2019)

Η ιστορία κάνει… κύκλους  με την τελευταία Corvette να υιοθετεί ένα τετράγωνο τιμόνι, όπως το Austin Allegro σχεδόν μισό αιώνα νωρίτερα. Ίσως όχι σαν το Allegro, αλλά είναι καλό να βλέπουμε ότι μπορούν και στην Αμερική να… τετραγωνίσουν τον κύκλο και να δείξουν κάτι ενδιαφέρον.

Πηγή: newsauto.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ