Τι προσφέρει ο ιμάντας κίνησης και πότε πρέπει να τον αντικαταστήσετε

Αυτοκίνητα

Ένας ιμάντας κίνησης αυτοκινήτου είναι ένα στοιχείο κίνησης της μηχανής, ένα συγκεκριμένο εξάρτημα των οχημάτων που χρησιμεύει για τη μετάδοση ροπής στον κινητήρα.

Η μετάδοση της ροπής γίνεται μέσω δυνάμεων τριβής ή εμπλοκής (οδοντωτές ζώνες, ιμάντες V). Ο ιμάντας χρονισμού ανήκει επίσης στην κατηγορία των ιμάντων κίνησης.

Το κύριο πρόβλημα στη μηχανή όταν οι ιμάντες κίνησης έχουν φθαρεί στο αρχικό στάδιο είναι διάφορα τριξίματα και σφυρίγματα που εμφανίζονται κατά την περιστροφή της τροχαλίας την ώρα που μεταδίδει ροπή στο εξάρτημα του κινητήρα.

Οι ιμάντες κίνησης χωρίζονται σε οδοντωτούς, ιμάντες V, ιμάντες με ραβδώσεις V, επίπεδοι, ιμάντες πολλαπλών ραβδώσεων και στρογγυλοί, ανάλογα με τους μηχανισμούς.

Picture from www.euantallaktika.gr

Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τον ιστότοπο www.euantallaktika.gr

 

Τα κοινά πλεονεκτήματα όλων των ιμάντων κίνησης είναι:

  • σχετικά χαμηλή τιμή και ευκολία αντικατάστασης, εάν είναι απαραίτητο.
  • σημαντική αποδοτικότητα,
  • η ικανότητα μετάδοσης κίνησης υψηλής ισχύος
  • καλές συνδέσεις μετάδοσης και ομαλή προσαρμογή τους,
  • χαμηλό κόστος συντήρησης,
  • μικρές διαστάσεις του μηχανισμού μετάδοσης,
  • μεγάλη λειτουργικότητα στα εύρη θερμοκρασίας
  • υψηλή αντοχή σε επιθετικά περιβάλλοντα

Η πιο σημαντική προϋπόθεση για τη μακροχρόνια λειτουργία του συστήματος κίνησης είναι η ποιότητα του ιμάντα.

Σημαντικά προβλήματα με τον ιμάντα εναλλαγής  

Τα κύρια προβλήματα με τον ιμάντα εναλλαγής περιλαμβάνουν θραύση, σοβαρή φθορά, αποκόλληση και καθίζηση.

Η θραύση του ιμάντα είναι σπάνια, καθώς απαιτείται σημαντική προσπάθεια για να σπάσουν τα ενισχυτικά σπειρώματα. Μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, όταν μπλοκαριστεί ένα από τα στοιχεία που κινούνται από τον ιμάντα.

Η φθορά είναι πολύ πιο κοινή. Ισχυρή φθορά εμφανίζεται με την πάροδο του χρόνου, επειδή οι επιφάνειες του ιμάντα τρίβονται στην επιφάνεια των τροχαλιών κατά τη μεταφορά της δύναμης. Ως αποτέλεσμα, το προφίλ του ιμάντα φθείρεται, γλιστρά όλο και περισσότερο, η δύναμη μετάδοσης του πέφτει και η γεννήτρια παύει να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια.

Η αποκόλληση προκαλείται συχνά από κατεστραμμένες τροχαλίες. Η παραβίαση της γεωμετρίας της τροχαλίας οδηγεί στο γεγονός ότι από τη μία πλευρά ο ιμάντας φθείρεται εντατικά, με αποτέλεσμα να χωρίζεται σταδιακά στα συστατικά του μέρη. Ωστόσο, η αποκόλληση μπορεί επίσης να συμβεί λόγω κακής ποιότητας υλικών κατασκευής.

Ο μέσος όρος ζωής του ιμάντα είναι 50-60 χιλιάδες χιλιόμετρα. Αλλά η αντοχή του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες λειτουργίας και την ποιότητα του προϊόντος.

Στη συνέχεια, ο ιμάντας ελέγχεται οπτικά για ζημιά και φθορά. Εάν παρεμβάλλεται το τσίριγμα κατά τη λειτουργία, τότε μπορεί να εξαλειφθεί με επιπλέον σύσφιξη της έντασης. Ωστόσο, εάν δεν επιδέχεται σφίξιμο, τότε είναι φθαρμένος και πρέπει να αντικατασταθεί.

Εάν διαπιστωθεί ότι ο ιμάντας έχει φθαρεί άσχημα, αντικαταστήστε την. Πριν από την εκτέλεση αυτής της εργασίας, πρέπει να αγοράσετε έναν καινούριο που να ταιριάζει στο συγκεκριμένο μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Ο ιμάντας V π.χ δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει τον ιμάντα πολλαπλών ραβδώσεων και αντίστροφα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ