Αγοράστε άφοβα καινούρια diesel αυτοκίνητα

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν εισέλθει στο στόχαστρο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων εδώ και αρκετά χρόνια εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν, κυρίως με τα εκπεμπόμενα μικροσωματίδια και όχι τόσο για τα CO2 που στα diesel είναι μειωμένα…

Ωστόσο οι επικίνδυνοι ρύποι που παράγουν τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες αφορούν κυρίως τα παλιά – κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα και φορτηγά και σίγουρα όχι τα καινούρια diesel οχήματα, τα οποία για να πωλούνται στην Ε.Ε. πρέπει να καλύπτουν τις αυστηρότατες προδιαγραφές όλων των ρύπων. Σημειώστε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων από όλες τις άλλες χώρες στον πλανήτη…

Ξεκαθαρίσουμε πως οι απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των diesel οχημάτων που ισχύουν σε κάποιες πόλεις της Ευρώπης, αφορούν μόνο σε παλαιά και ρυπογόνα οχήματα και όχι σε καινούρια.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro6 είναι πολύ καθαρά οχήματα και καθόλου ρυπογόνα.

Το πρόβλημα προκαλείται από τα diesel οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και παλαιότερες τα οποία αναζητούν κάποιοι επιτήδειοι έμποροι τα αποκτούν έναντι 400-500 ευρώ, στη συνέχεια τους γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές έναντι 4.000 ευρώ και πάνω. Όμως ευτυχώς οι επιτήδειοι έμποροι είναι λίγοι, αλλά μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να κάνουν ανάστατη την αγορά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους εμπόρους που προσπαθούν να λειτουργήσουν υπό κανονικές συνθήκες.

Τον «γρίφο» περί απαγόρευσης της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις είχε αναλύσει ο Τάκης Τρακουσέλλης μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή “Από τις 6” με τους Δημήτρη Κοτταρίδη και Γιάννη Πιτταρά, ενώ ήταν αναλυτικός και με το θέμα των γυρισμένων χιλιομέτρων.

Για το θέμα των οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα ο Τάκης Τρακουσέλλης επισήμανε στην εκπομπή ότι εδώ και χρόνια το newsauto.gr έχει ξεκινήσει έναν αγώνα ενάντια σε αυτή την μάστιγα που έχει πλήξει την αγορά αυτοκινήτου και συμβούλευσε τους υποψήφιους αγοραστές να πηγαίνουν για έλεγχο τα μεταχειρισμένα οχήματα που τους ενδιαφέρουν μόνο σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία που διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία, αλλά και την τεχνογνωσία ώστε να διαπιστώσουν αν τα οχήματα διαθέτουν τα χαρακτηριστικά που δηλώνουν οι έμποροι που τα πωλούν.

Ωστόσο ο έλεγχος των χιλιομέτρων από τα ΚΤΕΟ φαίνεται ότι έχει βάλει μια τάξη στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα, καθώς οι τεχνικοί διαπιστώνουν αν σε κάποιο όχημα υπάρχει ανακολουθία χιλιομέτρων και ενημερώνεται ο κάτοχός του ώστε να προχωρήσει αν επιθυμεί τις νομικές διαδικασίες.

Από την άλλη μεριά όμως στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επικρατεί ένα χάος και τα ΚΤΕΟ δεν έχουν ακόμη πρόσβαση στα στοιχεία των προηγούμενων ελέγχων οπότε δεν μπορούν να διαπιστώσουν αν υπάρχει ανακολουθία στα χιλιόμετρα του κοντέρ των εισαγόμενων αυτοκινήτων.

Μέχρι λοιπόν την διασύνδεση όλων των ΚΤΕΟ πανευρωπαϊκά ο Τάκης Τρακουσέλλης συμβούλευσε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και οπωσδήποτε να ελέγχουν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο!

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ