Συνεδρίασε, για δεύτερη φορά η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία.
Υστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης της συνεδρίασης της Επιτροπής που έγινε την Τετάρτη.
Αξίζει, εξάλλου, να σημειωθεί, ότι στους τρεις φορείς, που είχαν ανακοινωθεί ότι θα δρουν παράλληλα στον εθνικό διάλογο (Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), προστέθηκε και το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Πολιτικής.
Πιο συγκεκριμένα, η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, μετά από τροποποιήσεις και προτάσεις που θα κατατεθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων μέχρι την αρχή της ερχόμενης εβδομάδας. Ωστόσο, οι δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα, είναι οι εξής:
Εξάλλου, στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής, θα υποδειχθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων εμπειρογνώμονες, όχι απαραίτητα με «κομματική ταυτότητα». Επίσης, θα καθοριστεί και το χρονοδιάγραμμα εργασιών των υποεπιτροπών της Διαρκούς Επιτροπής. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, είναι να καταλήξει η Επιτροπή στα πρώτα συμπεράσματά της προς τα τέλη Φεβρουαρίου.
Στην εισήγησή του, στην έναρξη της σημερινής συνεδρίασης, ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε «δημιουργικές» τις συζητήσεις που έγιναν για τον κατ’ αρχήν καθορισμό βασικών κατευθύνσεων του διαλόγου με τους εκπροσώπους των κομμάτων και επεσήμανε: «μια επιτυχημένη μεταρρύθμιση δε μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της θητείας μιας κυβέρνησης, και για αυτό το λόγο, καλό θα είναι να καταφέρουμε συναινετικά να συγκροτήσουμε το πλαίσιο που θα μπορέσουν να κινηθούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις».
Επίσης, επανέλαβε ότι «μια κυβέρνηση δε μπορεί να σταματήσει να νομοθετεί» και κάλεσε τα μέλη της επιτροπής να συμμετέχουν σε έναν ανοικτό διάλογο, με χαρακτηριστικό την «ευελιξία, που όμως, δεν θα οδηγήσει σε παραλυσία, αλλά σε σύνθεση απόψεων».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Θανάσης Μιχελάκης, του ΣΥΡΙΖΑ, πρόσθεσε ότι υπάρχει διαφορά να γίνεται διάλογος για τροποποιήσεις και διάλογος για μεταρρυθμίσεις, τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση, σαν έννοια, αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό και ρηξικέλευθο.
Σύμφωνοι με τις βασικές θεματικές εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και των ΑΝΕΛ. Ειδικότερα, ο κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, χαρακτήρισε «πολύ ενδιαφέρουσα» την ατζέντα και τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία θα συμμετέχει στο διάλογο χωρίς προαπαιτούμενα και ότι θα συζητήσει για όλα τα θέματα, ακόμα και εκείνα τα οποία ρυθμίστηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να εκφράσει τον προβληματισμό του για τη σύνθεση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, χωρίς να προηγηθεί σχετική συνεννόηση με τα άλλα κόμματα.
Εξάλλου, η Χαρά Κεφαλίδου, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε τη χρησιμότητα των πορισμάτων προηγούμενων επιτροπών διαλόγου, «ώστε να μην ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά», ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς, εκπροσωπώντας το Ποτάμι, καλωσόρισε την πρωτοβουλία για την «κίνηση ουσιαστικού διαλόγου».
Το προβληματισμό του για το είδος του διαλόγου που θα γίνει εξέφρασε ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος, των ΑΝΕΛ: «Δεν ξέρω πόσο έτοιμοι ήμαστε για τη μητέρα του διαλόγου», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Γιάννης Δελής, εκ μέρους του ΚΚΕ, υπογράμμισε την ανάγκη καλύτερης οργάνωσης των συνεδριάσεων της Επιτροπής.
Προς το τέλος της συνεδρίασης δημιουργήθηκε ένταση με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, αλλά το ζήτημα δεν πήρε μεγαλύτερη έκταση.