Tα λάθη που δεν κατάλαβε κανείς στους «Δύο Ξένους»
Οι «Δύο Ξένοι» είναι μια από τις πιο αγαπημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Παίζεται ξανά και ξανά, και κάθε φορά που προβάλλεται, το κοινό δείχνει την ίδια αφοσίωση σαν να την βλέπει για πρώτη φορά. Οι ατάκες έχουν μείνει στην ιστορία, οι χαρακτήρες έγιναν σύμβολα μιας ολόκληρης εποχής και οι σκηνές έχουν γραφτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μας. Όμως, όπως κάθε μεγάλη επιτυχία, έτσι και αυτή η σειρά δεν ξέφυγε από κάποια… λαθάκια που λίγοι πρόσεξαν!
Όταν το σπίτι αλλάζει “μαγικά”
Αν έχετε δει τη σειρά πολλές φορές, ίσως έχετε παρατηρήσει πως το σπίτι της Μαρίνας και του Κωνσταντίνου αλλάζει από σκηνή σε σκηνή. Άλλοτε η διακόσμηση είναι διαφορετική, άλλοτε το σαλόνι δείχνει πιο φωτεινό, και μερικές φορές ακόμα και οι πόρτες… αλλάζουν θέση! Όχι, δεν φταίει η φαντασία σας — πρόκειται απλώς για αλλαγές στα σκηνικά, που έγιναν καθώς η παραγωγή εξελισσόταν. Την εποχή εκείνη, λίγοι το πρόσεχαν, αλλά σήμερα, με τις τόσες επαναλήψεις, τα λάθη φαίνονται πιο καθαρά.
Η ηλικία που δεν βγαίνει με τίποτα
Ένα από τα πιο αστεία στοιχεία που παρατηρούν οι φανατικοί θεατές είναι η… “εύπλαστη” ηλικία ορισμένων χαρακτήρων. Για παράδειγμα, η Ντένη Μαρκορά αναφέρεται σε διάφορα επεισόδια ότι έχει περάσει τα 50, αλλά οι ημερομηνίες που αποκαλύπτονται για τη ζωή της δεν “δένουν” με κανέναν τρόπο! Το ίδιο ισχύει και για τη Λουκία Παπαδάκη (Λίλη), της οποίας η ηλικία φαίνεται να αλλάζει ανάλογα με το σενάριο. Ε, τι να κάνουμε; Μερικές φορές η μαγεία της τηλεόρασης παίζει με τον χρόνο!
Τα κινητά που δεν υπήρχαν ποτέ
Οι «Δύο Ξένοι» προβλήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν τα κινητά τηλέφωνα μόλις άρχιζαν να γίνονται δημοφιλή. Ωστόσο, σε μερικά επεισόδια βλέπουμε χαρακτήρες να χρησιμοποιούν κινητά με ευκολία, λες και ήταν το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο. Το αστείο είναι πως εκείνη την εποχή, ελάχιστοι Έλληνες είχαν κινητό! Έτσι, κάποιες σκηνές δείχνουν πιο “μοντέρνες” απ’ ό,τι θα έπρεπε, κάτι που οι θεατές τότε δεν πρόσεξαν, αλλά σήμερα προκαλεί χαμόγελα.
Το πανεπιστήμιο του Κωνσταντίνου που αλλάζει τοποθεσία
Ο Κωνσταντίνος Μαρκοράς είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ή μήπως όχι; Σε διάφορα επεισόδια, ο τόπος εργασίας του αλλάζει χωρίς εξήγηση. Μια φορά μιλά για “το πανεπιστήμιο στο κέντρο”, την άλλη τον βλέπουμε σε ένα περιβάλλον που θυμίζει… ιδιωτική σχολή. Κλασική τηλεοπτική ασυνέπεια, που μάλλον προέκυψε επειδή τα γυρίσματα γίνονταν σε διαφορετικούς χώρους.
Τα ρούχα που… ταξιδεύουν στον χρόνο
Ένα ακόμη μικρό λάθος που πολλοί δεν πρόσεξαν έχει να κάνει με τα ρούχα των ηρώων. Σε ορισμένες σκηνές, οι χαρακτήρες φορούν τα ίδια ρούχα σε διαφορετικά επεισόδια — υποτίθεται όμως ότι έχουν περάσει μέρες ή εβδομάδες! Αυτό συνέβαινε επειδή οι σκηνές γυρίζονταν εκτός σειράς, και η παραγωγή δεν κρατούσε πάντα ακριβή “χρονολογική” σειρά για τις ενδυματολογικές επιλογές. Το αποτέλεσμα; Ο τηλεθεατής να αναρωτιέται αν οι ήρωες έχουν… ντουλάπα περιορισμένων επιλογών!
Το περίφημο “λάθος” με την κάμερα
Ένα από τα πιο διάσημα bloopers των «Δύο Ξένων» βρίσκεται σε μια σκηνή όπου η κάμερα… φαίνεται ξεκάθαρα στο κάδρο! Είναι μία από αυτές τις στιγμές που η παραγωγή δεν πρόσεξε τη λήψη και ο θεατής βλέπει καθαρά το συνεργείο να καθρεφτίζεται. Το συγκεκριμένο λάθος έχει γίνει viral στο διαδίκτυο, με πολλούς να το σχολιάζουν με χιούμορ — άλλωστε, τέτοια “ατυχήματα” δίνουν έναν ακόμα πιο ανθρώπινο τόνο στις παραγωγές εκείνης της εποχής.
Η μουσική που… δεν ταιριάζει
Αν είστε από αυτούς που έχουν δει τη σειρά πολλές φορές, ίσως έχετε προσέξει ότι σε κάποιες σκηνές η μουσική δεν ταιριάζει καθόλου με τη διάθεση. Στιγμές συγκίνησης “ντύνονται” με χαρούμενες μελωδίες, ενώ κωμικές σκηνές συνοδεύονται από δραματική μουσική. Αυτές οι αστοχίες συνέβαιναν γιατί οι παραγωγοί πολλές φορές έβαζαν τη μουσική “εκ των υστέρων” και όχι με βάση τη ροή του επεισοδίου.
Το φαινόμενο που δεν θα ξεπεραστεί ποτέ
Παρά τα λάθη, οι «Δύο Ξένοι» παραμένουν ένα φαινόμενο που δύσκολα θα ξεπεραστεί. Το χιούμορ, οι αξέχαστοι διάλογοι, οι μοναδικές ερμηνείες και η “χημεία” των πρωταγωνιστών έκαναν τη σειρά διαχρονική. Οι επαναλήψεις φέρνουν νοσταλγία, και κάθε φορά που βλέπουμε τον Κωνσταντίνο και τη Μαρίνα να τσακώνονται, νιώθουμε πως γυρνάμε σε μια πιο αθώα εποχή της τηλεόρασης.
Ίσως τελικά αυτά τα μικρά λάθη να είναι μέρος της γοητείας της σειράς. Γιατί, ας το παραδεχτούμε, χωρίς αυτά, οι «Δύο Ξένοι» δεν θα ήταν ποτέ τόσο… αληθινοί.












