Αχιλλέας Μπέος – Εθνική Πινακοθήκη: «Αυτά δεν είναι έργα τέχνης, είναι καραγκιοζιλίκια»
Η πρόσφατη παρουσία του Αχιλλέα Μπέου στην έναρξη της παράστασης «Τα πήρες όλα κι έφυγες», που αφορά τη ζωή του αείμνηστου Στράτου Διονυσίου, έφερε μαζί της και δηλώσεις που συζητήθηκαν πολύ. Ο Δήμαρχος Βόλου, όπως συνηθίζει, δεν δίστασε να εκφράσει την άποψή του για διάφορα θέματα που άπτονται της επικαιρότητας, με πιο έντονη την τοποθέτησή του για το επεισόδιο στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ας δούμε όμως τα βασικά σημεία αυτής της συζήτησης και τι πραγματικά είπε ο Αχιλλέας Μπέος για τον Στράτο Διονυσίου, την τέχνη και το επεισόδιο με τον βουλευτή της «Νίκης», Νίκο Παπαδόπουλο.
Ο Στράτος Διονυσίου: Ένας «Αρσενικός» Στην Καρδιά του Αχιλλέα Μπέου
Μιλώντας για τον Στράτο Διονυσίου, ο Αχιλλέας Μπέος δεν παρέλειψε να εκφράσει τον θαυμασμό του για τον σπουδαίο τραγουδιστή, χαρακτηρίζοντάς τον ως «αρσενικό με όλη τη σημασία της λέξης». Ο Δήμαρχος Βόλου τόνισε ότι ο Στράτος Διονυσίου υπήρξε ένας από τους τελευταίους μεγάλους άντρες τραγουδιστές που άφησαν το στίγμα τους στην ελληνική μουσική σκηνή, δίνοντας την πρέπουσα τιμή στη μνήμη του.
Παράλληλα, μίλησε για τους καλλιτέχνες που ακολούθησαν την πορεία του, όπως ο Αντώνης Ρέμος, ο Νίκος Οικονομόπουλος και ο Κωνσταντίνος Αργυρός, υπογραμμίζοντας πως είναι δύσκολο να βρεις σήμερα καλλιτέχνες που να αφήνουν αντίστοιχο αποτύπωμα, όπως αυτοί οι μεγάλοι.
Αχιλλέας Μπέος και Εθνική Πινακοθήκη: Ο Χαμός με τα «Έργα Τέχνης»
Μετά από αυτή τη συζήτηση για τον Στράτο Διονυσίου, η συζήτηση πέρασε στα «καυτά» θέματα της επικαιρότητας και δη, στο επεισόδιο στην Εθνική Πινακοθήκη. Η αλήθεια είναι πως η αντίδραση του Αχιλλέα Μπέου δεν άργησε να φτάσει στα αυτιά του κοινού.
Ο Αχιλλέας Μπέος, χωρίς να κρύψει τη δυσαρέσκειά του, χαρακτήρισε την ενέργεια του βουλευτή Νίκου Παπαδόπουλου ως κατακριτέα, αλλά ταυτόχρονα δεν δίστασε να σχολιάσει τα έργα τέχνης που βρέθηκαν στο επίκεντρο του επεισοδίου. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, «αυτά τα έργα δεν είναι έργα τέχνης, αλλά καραγκιοζιλίκια». Η δήλωση αυτή προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι η τέχνη πρέπει να είναι ανοιχτή σε διαφορετικές ερμηνείες, ακόμα κι αν είναι προκλητική.
Αναγνώρισε ωστόσο ότι η «τέχνη» είναι υποκειμενική και ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει ήταν το γεγονός ότι παρά την ακραία ενέργεια του βουλευτή, εκτίμησε πως τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι σύμφωνες με την «πολιτισμένη» αντίληψη για την τέχνη.
Τι Είπαν οι Πολίτες στα Social Media
Φυσικά, το επεισόδιο στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά και οι δηλώσεις του Αχιλλέα Μπέου, δεν πέρασαν απαρατήρητα από τα social media. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντέδρασαν έντονα με σχόλια που κυμαίνονταν από την απόλυτη συμφωνία μέχρι την απόλυτη αντίθεση.
«Αχ, πάλι ο Μπέος με τις δηλώσεις του!» έγραψε κάποιος στο Twitter, εκφράζοντας την αντίθεση του με τα όσα είπε ο Δήμαρχος Βόλου. Από την άλλη, πολλοί χρήστες του Instagram ανέφεραν ότι η άποψη του Αχιλλέα Μπέου εκφράζει μεν την προσωπική του άποψη, αλλά είναι σίγουρο ότι η τέχνη είναι υποκειμενική και δεν πρέπει να κρίνεται αυστηρά.
Ο τρόπος που ο Αχιλλέας Μπέος «στήνει» τις απόψεις του στα social media, με τις προσωπικές του αναρτήσεις και τα σχόλια που συνοδεύουν τις δηλώσεις του, τοποθετούν τον ίδιο στον πυρήνα της ελληνικής κουλτούρας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όπως και να έχει, δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Δήμαρχος Βόλου ξέρει πώς να προκαλεί συζητήσεις και να κρατά τα φώτα της δημοσιότητας στραμμένα πάνω του.
Αντιδράσεις
Ο Αχιλλέας Μπέος, με τις πρόσφατες δηλώσεις του, μας θύμισε για άλλη μια φορά πως η προσωπική του άποψη είναι πάντα ανοιχτή και συχνά αμφισβητήσιμη. Η κριτική του για την τέχνη και την αναφορά του σε ακραίες ενέργειες προκαλούν και πάλι έντονες αντιδράσεις στην κοινή γνώμη. Όπως και να έχει, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Δήμαρχος Βόλου δεν αφήνει ποτέ τη συζήτηση να περάσει αδιάφορα.
Η κουλτούρα της τέχνης και οι αντιδράσεις γύρω από αυτήν παραμένουν πάντα ένα ενδιαφέρον θέμα για τον κόσμο, και όπως φαίνεται, ο Αχιλλέας Μπέος είναι εδώ για να το φέρει στο προσκήνιο για άλλη μια φορά.