Οι πέντε συνήθειες που σε στέλνουν στο συνεργείο – Τι δεν πρέπει να κάνεις πίσω από το τιμόνι
Γνωρίζεις ότι το στιλ οδήγησής σου μπορεί να “σκοτώνει” σιγά-σιγά το αυτοκίνητό σου; Μπορεί να νομίζεις πως απλά κάνεις μια καθημερινή διαδρομή, αλλά μερικές μικρές συνήθειες έχουν μεγάλο κόστος στο μέλλον. Αν θέλεις να κρατήσεις το αυτοκίνητό σου σε καλή κατάσταση και να μην ξοδεύεις μια περιουσία στο συνεργείο, δες παρακάτω ποιες συμπεριφορές πρέπει να αποφεύγεις.
Μην οδηγείς πάντα με χαμηλές στροφές
Πολλοί οδηγοί νομίζουν πως με τις χαμηλές στροφές γλιτώνουν καύσιμο. Ναι, σε κάποιες περιπτώσεις ισχύει, αλλά αν το κάνεις συνέχεια, τότε απλά ταλαιπωρείς τον κινητήρα. Όταν πιέζεις το γκάζι ενώ βρίσκεσαι σε πολύ χαμηλές στροφές, ο κινητήρας δουλεύει “στραγγισμένα”, με αποτέλεσμα να φθείρονται εξαρτήματα πολύ πιο γρήγορα. Ιδίως σε ανηφόρες ή όταν φορτώνεις το αυτοκίνητο, το να “σέρνεσαι” με 1.500 στροφές δεν είναι έξυπνο.
Απότομες επιταχύνσεις; Όχι, δεν είσαι σε αγώνα
Μπορεί να έχεις νεύρα ή να βιάζεσαι, αλλά οι απότομες και συνεχείς επιταχύνσεις είναι ο χειρότερος εχθρός του αυτοκινήτου σου. Ζορίζεις τον κινητήρα, ανεβάζεις κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου και “χτυπάς” κατευθείαν στο σύστημα ψεκασμού. Δεν χρειάζεται να “πατήσεις τέρμα” το γκάζι κάθε φορά που ανάβει πράσινο φανάρι. Ούτε το αυτοκίνητό σου το απολαμβάνει, ούτε η τσέπη σου.
Μην πατάς μισό συμπλέκτη – ή πατά τον σωστά ή καθόλου
Αλλάζεις ταχύτητες χωρίς να πατάς καλά το πεντάλ του συμπλέκτη; Κακή συνήθεια! Αν δεν πατήσεις πλήρως το πεντάλ, τότε ο δίσκος και ο σφόνδυλος “τρίβονται” με άσχημο τρόπο, φθείρονται γρηγορότερα και το αποτέλεσμα είναι απλό: συνεργείο και κόστος. Το χειρότερο; Το πρόβλημα δεν φαίνεται αμέσως – μαζεύεται σιγά-σιγά, και όταν έρθει η ώρα της ζημιάς, είναι ήδη αργά.
Ακουμπάς το πόδι σου στο συμπλέκτη ενώ οδηγείς; Σταμάτα τώρα!
Μία από τις πιο ύπουλες και συχνές κακές συνήθειες είναι να ξεκουράζεις το πόδι σου πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη. Ακόμα κι αν δεν το πατάς πολύ, η πίεση αυτή είναι αρκετή για να φθείρει τον μηχανισμό. Ειδικά σε μποτιλιάρισμα ή σε αστική οδήγηση, αυτή η συνήθεια σκοτώνει τον συμπλέκτη πολύ πιο γρήγορα. Βάλε το πόδι σου στο πλάι και ξεκούρασέ το χωρίς να κάνεις ζημιά στο αυτοκίνητο.
Μη στρίβεις το τιμόνι μέχρι τέρμα – δεν είναι γυμναστήριο
Όταν στρίβεις το τιμόνι μέχρι να φτάσει “τέρμα” αριστερά ή δεξιά και το κρατάς εκεί για ώρα, τότε καταπονείς το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού. Ειδικά αν είναι υδραυλικό, μπορεί να προκληθούν διαρροές λαδιών ή ακόμα και βλάβες στο κύκλωμα. Είναι σαν να του φωνάζεις “σπάσε”! Κάνε την κίνηση που χρειάζεται, αλλά χωρίς υπερβολές. Το τιμόνι έχει όρια και για καλό λόγο.
Τι άλλο πρέπει να θυμάσαι;
Οδήγηση δεν σημαίνει μόνο να φτάνεις από το Α στο Β. Είναι μια καθημερινή διαδικασία που, αν την κάνεις σωστά, μπορεί να σου εξοικονομήσει εκατοντάδες ευρώ κάθε χρόνο. Ένα προσεγμένο αυτοκίνητο έχει μικρότερη κατανάλωση, κρατάει καλύτερη μεταπωλητική αξία και –κυρίως– δεν σε αφήνει στο δρόμο.
Και δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός μηχανικός. Λίγη προσοχή, λίγη υπομονή και σωστές κινήσεις πίσω από το τιμόνι είναι αρκετές για να κρατήσεις το αυτοκίνητό σου λειτουργικό και ασφαλές.
Ένα αυτοκίνητο είναι επένδυση – φρόντισέ το όπως του αξίζει
Όλοι αγαπάμε την αίσθηση της ελευθερίας που δίνει η οδήγηση. Αλλά όπως σε κάθε σχέση, χρειάζεται σεβασμός και φροντίδα. Αν το “κακομεταχειρίζεσαι”, αργά ή γρήγορα θα στο δείξει – και όχι με τον πιο ευχάριστο τρόπο.
Αν λοιπόν θες να συνεχίσεις να απολαμβάνεις τις βόλτες σου χωρίς απρόοπτα, άλλαξε μερικές καθημερινές συνήθειες. Ο κινητήρας, το πορτοφόλι σου και –πίστεψέ μας– η ψυχολογία σου θα σε ευχαριστούν.