«Δεν είμαι χαζός, είμαι δυσλεκτικός» – Το βίντεο που συγκίνησε το διαδίκτυο και έδωσε φωνή στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Υπάρχουν βίντεο που σε κάνουν να σταματήσεις για λίγο και να σκεφτείς. Ένα από αυτά είναι και το συγκινητικό βίντεο με τίτλο «Είμαι δυσλεκτικός», που δείχνει με απλό αλλά βαθιά ανθρώπινο τρόπο πώς είναι η καθημερινότητα ενός παιδιού με δυσλεξία.
Το μήνυμα του βίντεο είναι ξεκάθαρο: τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι χαζά, δεν βαριούνται, δεν αδιαφορούν. Απλώς παλεύουν καθημερινά με ένα διαφορετικό τρόπο μάθησης που χρειάζεται κατανόηση, υποστήριξη και υπομονή.
Μέσα στο μυαλό ενός δυσλεκτικού παιδιού
Η πιο δυνατή στιγμή του βίντεο είναι όταν η κάμερα “μπαίνει” μέσα στο μυαλό του παιδιού. Ξαφνικά, βλέπουμε έναν πραγματικό λαβύρινθο σκέψεων. Τα γράμματα μπλέκονται, οι σελίδες μοιάζουν να χορεύουν, και κάθε πρόταση μοιάζει βουνό. Εκεί καταλαβαίνεις πόσο δύσκολο είναι να παρακολουθήσει το μάθημα ένα παιδί με δυσλεξία, όχι γιατί δε θέλει, αλλά γιατί κάθε λέξη είναι ένας μικρός αγώνας.
Αυτό το εσωτερικό ταξίδι αποτυπώνει με αλήθεια και ευαισθησία όσα βιώνουν καθημερινά αυτά τα παιδιά. Τα άγχη τους, οι ενοχές, ο φόβος της αποτυχίας — όλα αυτά αποτελούν μέρος μιας καθημερινότητας που λίγοι πραγματικά καταλαβαίνουν.
Δεν είναι μόνος του – Υπάρχουν κι άλλα παιδιά σαν κι αυτό
Το πιο ενθαρρυντικό μήνυμα που περνά το βίντεο είναι πως το παιδί αυτό δεν είναι μόνο του. Υπάρχουν χιλιάδες μαθητές που ζουν την ίδια κατάσταση, παλεύοντας κάθε μέρα να αποδείξουν πως αξίζουν, πως μπορούν, πως η δυσλεξία δεν τους καθορίζει.
Κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι μοναδικό. Κάθε ιστορία διαφορετική. Και η κοινωνία πρέπει να θυμάται ότι η διαφορετικότητα δεν είναι αδυναμία — είναι δύναμη.
Η σημασία της κατανόησης από δασκάλους και γονείς
Πόσο σημαντικό είναι να δείχνουμε κατανόηση! Ένας δάσκαλος που θα δείξει λίγη υπομονή, ένας γονιός που θα στηρίξει χωρίς να πιέζει, μπορούν να αλλάξουν τη ζωή ενός παιδιού. Δεν χρειάζονται μεγάλες πράξεις· μερικά ενθαρρυντικά λόγια, λίγη εμπιστοσύνη και αγάπη αρκούν.
Πολλές φορές, ένα παιδί με δυσλεξία ακούει σχόλια που το πληγώνουν: «Μπορείς να προσπαθήσεις περισσότερο», «Τα γράμματά σου είναι άσχημα», «Δεν συγκεντρώνεσαι». Κι όμως, προσπαθεί ήδη περισσότερο απ’ όσο φανταζόμαστε.
Η φράση που έγινε σύνθημα: «Δεν είμαι χαζός, είμαι δυσλεκτικός»
Αυτή η φράση δεν είναι απλώς λόγια. Είναι η κραυγή ενός παιδιού που ζητά να το δουν, να το ακούσουν, να το καταλάβουν. Γιατί η δυσλεξία δεν έχει να κάνει με τη νοημοσύνη — έχει να κάνει με τη διαφορετική λειτουργία του εγκεφάλου. Και αυτή η διαφορετικότητα είναι που κάνει κάθε παιδί ξεχωριστό.
Στην πραγματικότητα, πολλά άτομα με δυσλεξία έχουν απίστευτες ικανότητες στη δημιουργία, στη φαντασία, στη μουσική, στην τέχνη. Αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία να δείξουν ποιοι είναι πραγματικά.
Ένα μάθημα για όλους μας
Το βίντεο δεν είναι απλώς μια ιστορία· είναι ένα μάθημα για όλους. Μας υπενθυμίζει πως κάθε παιδί αξίζει σεβασμό, αποδοχή και χώρο να εξελιχθεί με τον δικό του ρυθμό. Αν μάθουμε να βλέπουμε πέρα από τα «λάθη» στα τετράδια και τις καθυστερήσεις στις απαντήσεις, θα ανακαλύψουμε τα χαρίσματα που κρύβονται πίσω από τη δυσκολία.
Η δυσλεξία δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβόμαστε ή να κρύβουμε. Είναι απλώς ένας διαφορετικός τρόπος να βλέπεις τον κόσμο. Και αυτός ο κόσμος χρειάζεται όλες τις οπτικές, γιατί μέσα από τη διαφορετικότητα γεννιούνται οι πιο όμορφες ιδέες.
Γιατί πρέπει όλοι να δούμε αυτό το βίντεο
Αν δεν έχεις δει ακόμα το «Είμαι δυσλεκτικός», αξίζει να το κάνεις. Θα σε συγκινήσει, θα σε κάνει να σκεφτείς και ίσως να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζεις τα παιδιά γύρω σου. Είτε είσαι γονιός, είτε δάσκαλος, είτε απλώς κάποιος που νοιάζεται, αυτό το βίντεο σε αγγίζει βαθιά.
Μέσα σε λίγα λεπτά, καταφέρνει να μεταφέρει ένα μήνυμα αγάπης, αποδοχής και ελπίδας. Και ίσως, την επόμενη φορά που θα δεις ένα παιδί να δυσκολεύεται, να θυμηθείς αυτά τα λόγια:
«Δεν είμαι χαζός, είμαι δυσλεκτικός».
Αυτό το μήνυμα πρέπει να ακουστεί παντού. Γιατί κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μάθει, να ονειρεύεται και να πιστεύει στον εαυτό του — όπως όλοι μας.












