Στο σούπερ μάρκετ: Πέντε πράγματα που ενοχλούν ιδιαίτερα τους ταμίες
Τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ μπορεί να φαίνονται απλά, όμως πίσω από το ταμείο κρύβεται ένας μικρός… κόσμος νεύρων και υπομονής. Οι ταμίες, που περνούν καθημερινά δεκάδες πελάτες από μπροστά τους, βλέπουν τα πάντα. Κι όσο ευγενικοί κι αν είναι, υπάρχουν μερικά πράγματα που τους φτάνουν στα όριά τους.
Δεν χρησιμοποιείτε διαχωριστικό στον ιμάντα
Ας ξεκινήσουμε από το πιο απλό. Το μικρό πλαστικό διαχωριστικό στον ιμάντα δεν είναι διακοσμητικό! Υπάρχει για να ξεχωρίζουν τα ψώνια του κάθε πελάτη. Όταν το αγνοείτε, οι ταμίες κινδυνεύουν να χρεώσουν προϊόντα σε λάθος άτομο. Και τότε ξεκινάει το μπέρδεμα: ακυρώσεις, επανακαταχωρίσεις και μπερδεμένες αποδείξεις. Κι αν κάποιος πελάτης φωνάζει «Αυτά δεν είναι δικά μου!», τότε η ένταση ανεβαίνει. Ένα τόσο μικρό πράγμα, όπως το να βάλετε το διαχωριστικό, μπορεί να κάνει τη διαδικασία πολύ πιο ομαλή.
Μπουκάλια που κυλούν πάνω κάτω
Ναι, το έχουμε δει όλοι: τα μπουκάλια να κάνουν «βόλτα» πάνω στον ιμάντα. Αν δεν τοποθετηθούν σωστά, κυλούν, πέφτουν και καμιά φορά… σπάνε. Αυτό όχι μόνο καθυστερεί τη διαδικασία αλλά και βάζει τους ταμίες σε έξτρα άγχος. Η λύση είναι απλή: βάλτε τα μπουκάλια κατά μήκος της ζώνης, ώστε να μην κουνιούνται. Μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά κάνει τεράστια διαφορά.
Ανακατεμένα φρούτα και λαχανικά
Ένα από τα πιο συχνά «παράπονα» των ταμιών είναι τα διάσπαρτα φρούτα. Μήλα εδώ, μπανάνες εκεί, ντομάτες πιο κάτω… και όλα σε διαφορετικά σημεία. Έτσι, ο ταμίας πρέπει να τα ζυγίσει ξεχωριστά ξανά και ξανά. Αν, όμως, τα τοποθετήσετε όλα μαζί ανά είδος, η διαδικασία γίνεται γρήγορη και απλή. Μπορεί να μην το είχατε σκεφτεί, αλλά αυτό εξοικονομεί χρόνο και για εσάς και για εκείνους.
Πληρωμές που καθυστερούν το σύμπαν
Ας είμαστε ειλικρινείς. Όλοι έχουμε βρεθεί πίσω από κάποιον που ψάχνει το πορτοφόλι του για πέντε λεπτά ή προσπαθεί να θυμηθεί το PIN. Οι πληρωμές είναι από τα πιο αγχωτικά σημεία για τους ταμίες. Ιδίως όταν κάποιος προσπαθεί να πληρώσει με κάρτα που δεν έχει υπογραφή ή – ακόμα χειρότερα – με την κάρτα του συντρόφου του. Αυτό όχι μόνο δεν επιτρέπεται, αλλά βάζει και τους ταμίες σε δύσκολη θέση. Αν δεν υπάρχει ταυτότητα ή εξουσιοδότηση, οι κανόνες είναι σαφείς: δεν μπορεί να γίνει η πληρωμή. Λίγη προετοιμασία πριν φτάσετε στο ταμείο κάνει θαύματα.
Η αγένεια που πληγώνει
Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά δυστυχώς δεν είναι: η ευγένεια. Πολλοί πελάτες δεν λένε ούτε ένα «γεια» ή «ευχαριστώ». Κι όμως, μια απλή καλημέρα μπορεί να αλλάξει τη διάθεση ενός ταμία που έχει δει εκατοντάδες πρόσωπα μέσα στη μέρα. Ακόμα χειρότερο είναι όταν οι πελάτες ξεσπούν πάνω τους για προβλήματα που δεν φταίνε οι ίδιοι – όπως λανθασμένες τιμές ή προϊόντα που έχουν τελειώσει. Ένα χαμόγελο και λίγη υπομονή κάνουν θαύματα. Άλλωστε, οι ταμίες δεν είναι ρομπότ· είναι άνθρωποι που δουλεύουν σκληρά για να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα.
Μικρές κινήσεις που κάνουν τη διαφορά
Αν το καλοσκεφτείτε, τα παραπάνω δεν απαιτούν μεγάλη προσπάθεια. Ένα διαχωριστικό, λίγη προσοχή στα προϊόντα, μια υπογραφή στην κάρτα, κι ένα χαμόγελο. Αυτές οι μικρές κινήσεις κάνουν τη διαδικασία στο ταμείο πιο γρήγορη και πιο ευχάριστη για όλους. Οι ταμίες εκτιμούν την ευγένεια, όπως κι εμείς όταν κάποιος μας φέρεται σωστά στη δουλειά μας.
Την επόμενη φορά που θα πάτε στο σούπερ μάρκετ, θυμηθείτε: πίσω από το ταμείο υπάρχει πάντα ένας άνθρωπος που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του όσο πιο ομαλά γίνεται. Με λίγη κατανόηση και ευγένεια, το ψώνισμα μπορεί να γίνει πιο όμορφο και λιγότερο αγχωτικό — και για εσάς και για εκείνους.












