Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram Vimeo
    NewSide
    Τρίτη, 15 Ιουλίου
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • LIFESTYLE
    • ΤΑΞΙΔΙ
    • PEOPLE
    • ΑΣΤΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
    • MEDIA
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΦΙΛΟΖΩΙΚΑ
    • ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    NewSide
    Αρχική » Οι καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικές λύσεις – Άνοδος για ελληνικά προϊόντα και ιδιωτική ετικέτα
    ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Οι καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικές λύσεις – Άνοδος για ελληνικά προϊόντα και ιδιωτική ετικέτα

    11 Ιουνίου 2025Updated:11 Ιουνίου 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια5 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Email
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram

    Στροφή στα ελληνικά προϊόντα και την ιδιωτική ετικέτα: Η αναζήτηση οικονομικών λύσεων λόγω της ακρίβειας

    Η σημερινή οικονομική κατάσταση και η αυξανόμενη ακρίβεια στην καθημερινή ζωή έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικές λύσεις για τις αγορές τους, στρεφόμενοι κυρίως προς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ελληνικής παραγωγής, ως μέρος της προσπάθειας τους να περιορίσουν τα έξοδά τους.

    Η έρευνα, η οποία διεξήχθη υπό την επιστημονική διεύθυνση του καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα, επικεντρώθηκε στην κατανόηση των αλλαγών στην καταναλωτική συμπεριφορά και της επίδρασης των ανατιμήσεων στα προϊόντα καθημερινής χρήσης. Ο καθηγητής Μπάλτας αναφέρει ότι πάνω από το 50% των καταναλωτών μειώνουν τις αγορές τους και στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα. Επίσης, παρατηρείται ότι ένας στους τρεις καταναλωτές περιορίζει τη θέρμανση και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αντικατοπτρίζοντας τις επιπτώσεις της ακρίβειας στην ενέργεια.


    Η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

    Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα που καταγράφηκαν στην έρευνα είναι η αύξηση της προτίμησης των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label). Αυτά τα προϊόντα, που κατασκευάζονται από εγχώριους παραγωγούς και διατίθενται σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σημειώνουν ιστορικά υψηλά ποσοστά πωλήσεων. Σήμερα, πάνω από 3 στα 10 προϊόντα που αγοράζονται είναι ιδιωτικής ετικέτας. Η τάση αυτή είναι ενδεικτική μιας γενικότερης προτίμησης για φθηνότερα και, πολλές φορές, ποιοτικά ανταγωνιστικά προϊόντα.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι το καταναλωτικό κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων συνεχώς ενισχύεται, καθώς οι καταναλωτές αναγνωρίζουν την ανάγκη στήριξης της εγχώριας παραγωγής, ειδικά σε δύσκολες οικονομικές περιόδους. Η στρατηγική «Made in Greece» φαίνεται να συνδυάζεται με τη στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δεδομένου ότι η πλειονότητα αυτών παράγεται στην Ελλάδα. Παράλληλα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επεκτείνουν συνεχώς τις γκάμες των προϊόντων αυτών, ενισχύοντας το ρόλο τους στην ελληνική αγορά.


    Επίδραση της ακρίβειας και της κοινωνικής συνείδησης

    Οι καταναλωτές στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται να αντιμετωπίζουν την ακρίβεια όχι μόνο ως μια οικονομική πρόκληση, αλλά και ως ένα ζήτημα κοινωνικής αλληλεγγύης. Ο καθηγητής Μπάλτας αναφέρει ότι το καταναλωτικό κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων δεν περιορίζεται μόνο στην οικονομική σκοπιμότητα, αλλά και στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας. Η στροφή στα προϊόντα «Made in Greece» φαίνεται να έχει ως στόχο την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, τη μείωση της ανεργίας και την ενίσχυση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι η έρευνα καταγράφει επίσης την άποψη των καταναλωτών ότι οι πολυεθνικές εταιρείες φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για την υπερβολική ανατίμηση των προϊόντων. Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές θεωρούν τις πολυεθνικές υπεύθυνες για την αύξηση των τιμών στην αγορά. Από την άλλη, οι μικρές ελληνικές εταιρείες και τα τοπικά καταστήματα καταλαμβάνουν πολύ μικρότερο μερίδιο ευθύνης για την ακρίβεια.


    Ο αντίκτυπος στις καταναλωτικές προσδοκίες

    Σε οικονομικό επίπεδο, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι προσδοκίες των καταναλωτών για τα επόμενα χρόνια είναι κυρίως αρνητικές. Σχεδόν το 48% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει χειροτερέψει, ενώ το 39% αναφέρει ότι παρέμεινε αμετάβλητη. Μόλις το 13% θεωρεί ότι η οικονομική του κατάσταση βελτιώθηκε. Όσον αφορά το 2025, οι καταναλωτές προβλέπουν ότι το 34% της οικονομικής τους κατάστασης θα είναι χειρότερη, με το 46% να πιστεύει ότι θα παραμείνει ίδια.

    Η ακρίβεια, όπως αναφέρει ο καθηγητής Μπάλτας, είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που δεν έχει εύκολες λύσεις και απαιτεί έναν συνδυασμό μέτρων για τη βελτίωση της θέσης των καταναλωτών. Τέτοια μέτρα περιλαμβάνουν τη στήριξη της εγχώριας παραγωγής, τη μείωση του κόστους ενέργειας, την πάταξη της γραφειοκρατίας, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την προστασία των καταναλωτών από την αισχροκέρδεια.


    Πληροφορίες για την έρευνα

    Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά τον Ιανουάριο του 2025 σε δείγμα 1.355 καταναλωτών. Από τα δεδομένα της έρευνας προκύπτει ότι οι καταναλωτές δεν περιορίζονται στην αγορά μόνο από ένα σούπερ μάρκετ, αλλά μοιράζουν τις αγορές τους σε περισσότερα καταστήματα. Η μέση μηνιαία δαπάνη για τα σούπερ μάρκετ υπολογίζεται στα 334 ευρώ, με το 75% των ερωτηθέντων να ξοδεύει μέχρι 400 ευρώ τον μήνα.

    Η σημασία της τιμής, της ποιότητας και της ελληνικής προέλευσης παραμένουν σταθερά τα πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής προϊόντων για τους καταναλωτές, γεγονός που ενισχύει την τάση υπέρ των ελληνικών προϊόντων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.


    Η αυξανόμενη προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

    Η προτίμηση των καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχώς ενισχύεται, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία (78%) θεωρεί ότι τα προϊόντα αυτά έχουν καλύτερη τιμή. Ωστόσο, όσον αφορά την ποιότητα, τα αποτελέσματα είναι μικτά, με το 62% των ερωτηθέντων να θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν την ίδια ποιότητα με τις μάρκες των προμηθευτών και το 13,6% να τα θεωρεί ανώτερα.

    Οι καταναλωτές είναι επίσης ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο, ενώ μόνο το 12% εκφράζει δυσαρέσκεια.

    Η πρόθεση αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει υψηλή και καλύπτει 12 κατηγορίες προϊόντων. Για παράδειγμα, το 80,3% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν χαρτικά ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το ποσοστό για τα αλκοολούχα ποτά, όπως κρασιά και μπύρες, είναι μόλις 13,5%.


    Συμπεράσματα

    Η έρευνα δείχνει ότι η ελληνική αγορά συνεχώς προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών και την επιθυμία τους να εξοικονομήσουν χρήματα σε μια περίοδο αυξανόμενης ακρίβειας. Οι καταναλωτές είναι περισσότερο προσηλωμένοι σε οικονομικές λύσεις, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα ελληνικά προϊόντα, που έχουν γίνει συνώνυμα με την ποιότητα και την οικονομική προσβασιμότητα.

    Η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και η προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα αναδεικνύουν ένα ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό φαινόμενο, όπου οι καταναλωτές δείχνουν να επενδύουν στην ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να περιορίσουν τις οικονομικές πιέσεις που δημιουργεί η ακρίβεια.

    Το μέλλον για την ελληνική αγορά φαίνεται να είναι συνυφασμένο με τις παραπάνω τάσεις και τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τη σημασία των πολιτικών που θα υποστηρίξουν την ελληνική παραγωγή, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την καταπολέμηση της ακρίβειας.

    Post Views: 1.410
    23 Νέα
    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
    Previous ArticleΒήχας των 100 ημερών: Συμπτώματα και λόγοι ανησυχίας για τη νόσο
    Next Article Γιούλικα Σκαφιδά: Οι νέες φωτογραφίες με τον γιο της και το μήνυμά της

    Ενδιαφέροντα

    Η ανθρώπινη πλευρά του Αλέξανδρου Πασχαλάκη μέσα από μια προσωπική εξομολόγηση

    18 Ιουνίου 2025

    Πέτρος Κωστόπουλος και Αφροδίτη Λατινοπούλου μιλούν για την πολιτική, τον Τραμπ και κοινωνικά θέματα

    11 Ιουνίου 2025

    Κόνι Μεταξά – Μάριος Καπότσης: Τι συμβαίνει μετά το διαζύγιό τους

    11 Ιουνίου 2025

    Γιάννης Ξανθόπουλος: Σε τροχαίο ενεπλάκη ο τραγουδιστής – Έχασε τη ζωή του ένας 19χρονος

    11 Ιουνίου 2025

    Χαλκιδική: Μαρτυρίες για την κατάσταση και την προέλευση μηχανημάτων στο λούνα παρκ

    11 Ιουνίου 2025

    Αρχαία δεξαμενή 1.500 ετών δίπλα στην Αγία Σοφία χρησιμοποιήθηκε ως σπα – Σφραγίστηκε η επιχείρηση

    11 Ιουνίου 2025

    Τη δική του θέση για την Ελπίδα Νίνου διατύπωσε ο Παύλος Κοντογιαννίδης : «Εύχομαι να πει αυτά που ξέρει»

    11 Ιουνίου 2025

    Καιρός: Σημαντική αλλαγή την επόμενη εβδομάδα – Η εκτίμηση του Μαρουσάκη

    11 Ιουνίου 2025

    Vidcast: Γυναίκες στη δράση – Η μαρτυρία της Ελισάβετ Καρανίκα για τη νύχτα των Τεμπών

    11 Ιουνίου 2025

    Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν αποδέχεται τη συγγνώμη του Μητσοτάκη για τη συμπεριφορά του Κυριαζίδη.

    11 Ιουνίου 2025

    Τέμπη: «Πώς θα το μάθει η οικογένειά μου, σεpνόμουν για να μην πeθάνω» – Καθηλώνει η Ντίνα

    11 Ιουνίου 2025

    Ο Σταύρος Σβήγκος μιλά για τον χώρο της τηλεόρασης και τη συνεργασία του με την Αθηνά Οικονομάκου

    11 Ιουνίου 2025

    Comments are closed.

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ
    BEST VIDEOS

    Κορίτσι μπήκε στο νερό για να σώσει γατάκι που είχε παγιδευτεί – Η πράξη της συγκίνησε το διαδίκτυο

    LIFESTYLE

    Απρόσμενη στιγμή: Ο Trannos τραγουδά Χριστοδουλόπουλο – Πώς αντέδρασε το κοινό

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    Γυναίκα ανακαίνισε την κουζίνα της με 230 ευρώ και εντυπωσίασε με το αποτέλεσμα

    LIFESTYLE

    Το μπάνιο της Νατάσας Θεοδωρίδου με ροζ μάρμαρο και μίνιμαλ αισθητική εντυπωσιάζει με το στιλ του

    ΓΥΝΑΙΚΑ

    Γυναίκα μοιράζεται τις ασκήσεις που την βοήθησαν στη βελτίωση της φυσικής της κατάστασης και την απώλεια βάρους

    ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

    Πώς μιλούσαν στα ’80s; 10 εκφράσεις που έχουν αλλάξει ή ξεχαστεί με τον χρόνο

    ΤΑΞΙΔΙ

    Το γεφύρι του Μανώλη «χάνεται» κάτω από τη λίμνη τον χειμώνα και ξαναεμφανίζεται κάθε καλοκαίρι

    ΓΥΝΑΙΚΑ

    Πώς να προετοιμάσετε την επιδερμίδα σας πριν το μακιγιάζ για καλύτερο αποτέλεσμα

    ΑΣΤΕΙΑ

    Αυστραλός βρήκε ευρηματική λύση για το παράνομο παρκάρισμα, εμπνευσμένη από την Ελλάδα

    ΓΥΝΑΙΚΑ

    Πώς να περιποιηθείτε την επιδερμίδα σας με φυσικά μέσα – Συμβουλές περιποίησης για καλύτερη υφή και λάμψη

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ
    • LIFESTYLE
      Ιφιγένεια Τζόλα: Η καταγωγή της και η σχέση με την αδερφή της

      Η Ιφιγένεια Τζόλα, μια από τις ανερχόμενες ηθοποιούς της ελληνικής τηλεόρασ...

    • ΔΙΑΦΟΡΑ
      Χειρομαντεία:Η γραμμή στο χέρι σας ονομάζεται «Γραμμή του Γάμου» και δείχνει πότε θα παντρευτείτε!

      Στην χειρομαντεία, οι γραμμές του γάμου αναφέρονται ως και γραμμές της ένωσ...

    • LIFESTYLE
      Η νέα ζωή της Εβελίνας Παπαντωνίου μετά την αποχώρησή της από το μόντελινγκ

      Η Εβελίνα Παπαντωνίου ανήκει στα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Ελλάδας, έχοντ...

    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
      Βεβαίωση εργοδότη: Πού θα τη βρείτε και πώς να την εκτυπώσετε ηλεκτρονικά

      Η Βεβαίωση Εργοδότη είναι ένα πολύτιμο έγγραφο για τους εργαζόμενους, καθώς...

    • MEDIA
      Greek-flix: Εφαρμογή για streaming σειρών, ταινιών και ελληνικών καναλιών

      Greek-Flix: Η Απόλυτη Εφαρμογή για Δωρεάν Σειρές, Ταινίες και Ελληνικά Κανά...

    • MEDIA
      Δωρεάν περιεχόμενο στο YouTube: Ταινίες διαθέσιμες για όλους

      Οδηγός για Δωρεάν Ταινίες μέσω YouTube: Πώς να Απολαύσετε Ταινίες χωρίς Δια...

    • LIFESTYLE
      Θάλεια Προκοπίου: Πώς είναι σήμερα και τι κάνει η πρώην πρωθιέρεια των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας

      Η Θάλεια Προκοπίου ήταν αναμφίβολα μία από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες σ...

    • LIFESTYLE
      Το μπάνιο της Νατάσας Θεοδωρίδου με ροζ μάρμαρο και μίνιμαλ αισθητική εντυπωσιάζει με το στιλ του

      Το μπάνιο της Νατάσας Θεοδωρίδου που μοιάζει βγαλμένο από όνειρο Αν αναρωτι...

    • ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
      Πώς μιλούσαν στα ’80s; 10 εκφράσεις που έχουν αλλάξει ή ξεχαστεί με τον χρόνο

      10 φράσεις από τα ‘80s που σήμερα ακούγονται σαν... εξωγήινη γλώσσα Αν μεγα...

    • MEDIA
      3,5 εκατ. για το 65%: Τίναξε τη μπάνκα στο Dragon’s Den ο Γιοχάη με προσφορά-μαμούθ, το προϊόν που τον ξετρέλανε

      Ο δεύτερος κύκλος του «Dragons Den» ολοκληρώθηκε με το τελευταίο επεισόδιο...

    INTERZITA LTD EOOD © | 2015 - 2025
    • ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
    • Σχετικά με εμάς

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.